Péter szablyája

Péter szablyája

A Gecsemáné kertben történtek mind Jézusnak, mind a tanítványoknak, mind nekünk, jelenlegi tanítványoknak nagyon sokat adtak és adnak, nagyon sok mély tanítással bírnak.
Engem a napokban egy kiragadott jelenet érintett meg, Péter kardvágása. Hogy is írja ezt le a négy Evangélium?

Márk 26, 51; És ímé egyik azok közül, a kik a Jézussal valának, kinyújtván kezét, szablyáját kirántá, és a főpap szolgáját megcsapván, levágá annak egyik fülét.

Máté 14, 47; De egy az ott állók közül az ő szablyáját kivonván, a főpap szolgájához csapa, és levágá annak fülét.

Lukács 22, 50; És közülök valaki megvágá a főpap szolgáját, és levágá annak jobb fülét. 51; Felelvén pedig Jézus, monda: Elég eddig. És illetvén annak fülét, meggyógyítá azt.

János 18, 10; Simon Péter pedig, a kinek szablyája vala, kirántá azt, és megüté a főpap szolgáját, és levágá annak jobb fülét. A szolga neve pedig Málkus vala. 11; Monda azért Jézus Péternek: Tedd hüvelyébe a te szablyádat; avagy nem kell-é kiinnom a pohárt, a melyet az Atya adott nékem?

Ha valaki látni szeretné ezt a történést, a Passió című filmben szívbemarkolóan sikerült mozgóképre vinni.
Péter, akinek nincs katonai előélete, kardvívási kiképzése, az elfogás miatt érkező vegyes társaságban a papok szolgáira támad és levágja egyikük jobb fülét. Azt hihetnénk, elvéti az ütést, de nem: pont, hogy telitalátot ér el!!! Mert ha egy arasznyival balra súlyt, a kard a levegőt szeli és Málkust nem tudja Jézus meggyógyítani. Nem tudja átélni a Mester érintésének, mindent felülhaladó szeretetének valóságát, megmaradt volna egynek a dühtől és gyűlölettől elvakult szolgának a többi között. Ha jobbra súlyt, Málkus koponyacsontját és agyvelejét roncsolva megöli őt és itt mindkettejük élete véget ér, mert Pétert is vagy már a helyszínen, vagy később Jeruzsálemben kivégeznék, de nem ám úgy, mint egy apostolt, hanem úgy, mint egy közönséges gyilkost! De ha még élve meg is úszná, mert elmenekül, hogyan alakulna az élete ilyen teherrel? Olvashatnánk a leveleit?
Szerencsés véletlennek is gondolhatnánk ezt a kardcsapást, de úgy érzem, több volt ez annál. Ezt sejteti már az is, hogy hogy került Péterhez fegyver?

Lukács 22, 36; Monda azért nékik: De most, a kinek erszénye van elővegye, hasonlóképen a táskát; és a kinek nincs, adja el felső ruháját, és vegyen szablyát.

Azaz Jézus szándéka volt ez a történés – folyamat! Ő is állítja le Péter vagdalkózását és Ő forrasztja vissza Málkus jobb fülét, aminek egyetlen egy hozadéka lehet csak: Málkus azonnali, vagy rövid időn belüli megtérése!
Amiről viszont nincs leírás a Bibliában. Én is csak érzem ezt a bensőnbem, érzem ezt, mint Jézus földi szolgálatának megannyi gyógyító csodatételekor. Rád bízom, testvérem, te hogy gondolod.
Figyelemre méltó az is, hogy Péterben is megvolt az engedelmesség, ha Jézus azt mondta, fegyverbe, megtette, ha azt mondta, fegyvert le, letette. Valószínűleg ez az incidens segítette a többiek menekülését is, majd Péterét is: ki üldözné, ha fegyver van nála? Akiért jöttünk, a kezünkben van.

De milyen üzenettel bír ez a kiragadott történet ránk nézve, napjainkban? Ha valamilyen csapás éri az életed, vagy bárki életét a környezetedben – legyen az család, baráti kör, munkahely – bármely területen, ne keseredj bele, mert lehet, ez hozza meg a megtérést, a Mesterrel való találkozást! Attól megóv az ÚR, hogy a csapás betaláljon és menthetetlenül ártson, de annak sincs értelme, hogy mellé menjen és ne érjen el eredményt! Kellenek a sebek, sérülések a hívő életében is, hogy elgondolkoztassa, hálára indítsa (de jó, ennyivel megúsztam!), változást hozzon létre. Hogy újra keresse azt, aki beforrassza a sebeket, visszaragassza az esetleg már az Ő szavára süketté vált füleket.

Lám, egyetlen egy mozdulatban is mennyi minden benne van? Ez a Biblia, ezért szeretem veletek együtt olvasni és megélni. Áldjon az ÚR!

ferenc testvér – 2024.IX.29.

Ugrás fel